Neo från Anygraaf tillhandahåller en enda innehållscentrerad konsol för planering, produktion och delning av innehåll till olika kanaler inklusive online, mobil, surfplatta, sociala medier och naturligtvis tryck. Neos anpassningsbara och intuitiva verktyg, appar och system hjälper till att öka samarbetet och läsarens engagemang, växa ditt varumärke och upprätthålla intäkter över alla kanaler.
Medielandskapet utvecklas. Att identifiera, utveckla och marknadsföra innehåll och intäktsströmmar för din marknad är utmanande. För att fatta de bästa besluten för din verksamhet krävs dynamisk information och kraftfulla verktyg utformade för att driva innehåll och leverera värde till alla kanaler.
Neo är hjärtat i publiceringscykeln genom att organisera din information efter ämne i mapparför liknande innehåll och fokuserad efter tema. Metadata är också innehåll och inkluderar webbadresser, GEO-mappningskoordinater, nyckelord, placeringar i sociala medier som alla kan administreras och tilldelas till varje element som har sitt ursprung eller ingår i Neo, av din personal, nyhetsbyråer, trådtjänster och till och med din konkurrents RSS-flöden . Resultatet? Extrahera nuvarande och framtida värde från varje del av Neo-hanterat innehåll online, tryckt och varhelst läsare väljer att lita på ditt varumärke.
Ord och bilder räcker inte för att skapa sammanhang för ditt innehåll. Tweets, Facebook-inlägg, videor och textmeddelanden ökar efterfrågan på omedelbarhet i dina nyheter och i ditt varumärke. Att driva flera kanaler kräver inte bara omfattande planering utan också effektiv hantering av teknik och mänskliga resurser.
Fjärrfunktioner, mobil journalistik och marknadsföring av ditt varumärke kräver ett redaktionellt system som går utöver dess underliggande teknologi till en arbetsflödesmetodik som tjänar varje användare, deras roll och varje operation.
• Event-, ämnes- och storybaserad planering för alla kanaler
eNeo kalender
• Intuitiva kalendrar för evenemang och innehåll. Kalendrar som integrerar Outlook, iOS och Android-enheter. Kalendrar är också lämpliga efter sociala mediers publikationer i webbläsarbaserade Neo.
• Kopplad till arbetsschema. Innehållsplanering kombineras med ShiftNG-data i skifthanteringssystemet, vilket gör att du kan välja en författare för tur.
• Arbetsytor och vyer efter användarens roll
• Användarspecifika vyer för bilder, videor och ljud, grafik, HTML-inbäddning, frågor och arkiv. Yverna kan anpassas efter kundens behov och användaruppgifter.
• Arbetsytor som anpassar sig till kraven för användarens roll och uppgifter och automatiskt skalas till användarens skärm (storlek och antal skärmar och terminal som används).
• Mångsidig textredigerare - även för att berika onlineresursen från och med skrivstadiet
• Anpassningsbara artikelmallar för alla kanaler. Samma redaktör anpassar innehåll för att generera tillkännagivanden, snabba webbsändningar, långa reportage, tryckta nyheter och radio- och tv-nyheter. Resultatet? Innehåll som utnyttjar publiceringsbehoven för varje applikation och kanal.
• Flexibla verktyg för att berika det digitala innehållet. Bilder, videor, videor med ursprung på en extern plattform, ljudfiler, HTML-inbäddningar (sociala medier, webbgrafik, livesändningar), frågor och relationer. Referenser till tidigare publicerat innehåll, kan läggas till materialet redan i skrivstadiet. På så sätt kräver berikning av innehållet ingen separat inloggning till online publiceringssystemet.
• Direkt tillgång till arkiv. Arkiv som finns för bilder, videor, grafik och tidigare publicerat innehåll är lätta att använda, även som en del av nytt innehåll. Att illustrera online nyheter, kampanjer i sociala medier eller publikskrivningar kräver inga externa bildbanker.
• Snabb åtkomst till tidigare versioner av innehåll. Olika versioner av material som gjorts på olika kanaler är lätta att komma åt medan du skriver.
• Lättanvända verktyg för att optimera sökmotordata och sociala mediers publikationer, samt separata rubriker för sociala medier och sökmotorer.
• Automatisk avläsningstidsräknare. Utöver antalet tecken beräknas även lästiden automatiskt.
Automatisk hantering av bild-, grafik-, video- och ljudfiler
• Enkel filimport med dra och släpp-teknik. Filer importeras till Neo direkt från en användares dators skrivbord. Överföringen av data till systemet kan också utföras automatiskt och batchad med hjälp av en ftp-överföring.
• Mångsidiga sökfunktioner. Du kan bläddra bland bilderna från den senaste till den äldsta, eller söka efter dem med namnet på grafen, namnet på bilden eller en fulltextsökning. Grundinformationen på bilden är mycket synlig.
• Automatisk lagring av metadata. Automatisk lagring av metadata under överföringsfasen, förutom att det är möjligt att ange obligatoriska metadata som ska fyllas i för alla filer under överföringen (såsom beskrivning och åtkomsträttigheter).
• Integreras med automatisk bildbehandling. Materialet kan bearbetas manuellt antingen före eller efter överföring av bilder till Neo.
• Material omedelbart tillgängligt. Materialet är tillgängligt så snart det importeras till systemet.
• Förhandsvisning av material för alla kanaler
• Förhandsgranska innehållet innan artikeln publiceras. Med Neo kan du se hur en artikel och dess innehåll ser ut online på olika terminaler, förhandsgranska hur innehåll kommer att se ut på din mobiltelefon, surfplatta eller datorskärm. Förhandsgranskningen fungerar bredvid editorn redan innan berättelsen publiceras eller schemaläggs på webben eller i applikationen.
• Artikels placering i layouten av tidningen, magasinet eller nyhetsbrevet finns som förhandsvisning i artikelns skrivskede.
• Tydliga, utökade metadata för innehållsspårning och webbrekommendationer
• Automatiserad grundläggande datalagring. Författaren till berättelsen, publikationen och den tid då innehållet skapades sparas automatiskt och lagras i metadata. Dessutom kan metadata lagra information om författaren.
• Mångsidig hantering av publikationsinformation för olika kanaler. Till exempel kan publicering, publiceringstid, avdelning, underavdelning och online även utseendet och platsen för online innehåll på hemsidan definieras på innehåll för innehåll. Medföljande information kan anpassas efter kundens behov.
• Automatiskt adverb. Neo kan också kopplas till automatisk sökordsmatchning av innehåll. Det är möjligt att använda sökord i online rekommendationer, samt att hjälpa till med inriktning av annonsering och statistik om innehåll.
• Möjlighet att spåra plats, målgrupp och dess demografi. Data kan visas delvis eller inte alls