Vet du långt din hemsida läses på mobil, läsplatta eller dator? Eller vilken avdelning är mest populära bland dina läsare?

Hur många läsare ser den första och andra annonsen på berättelsens första sida? Eller hur används sökfunktionerna?

I framtiden kan NeoDirect-kunder även använda analysverktyget Hotjar för att utveckla sina webbplatser.

Verktyget hjälper till att hålla reda på hur läsarna använder sidorna och hur de går från en berättelse till en annan.

Uppgifterna kan även användas för annonsförsäljning och introduktion av nya annonsplaceringar.

The Hotjar spridning paketet inkluderar installation av ett analysprogram på tidningens sidor, en analys av det första klickkarta och värmekarta och en andra analyslektion efter att ha påbörjat något litet utvecklingsarbete eller mer effektiv användning av verktyg för berättelseberikning.

Den data som följer läsarnas beteende kommer fortfarande att vara tillgänglig för kunden och kan övervakas oberoende i leverans och försäljning av tidningen.

Närmare upplysningar:
• i Sverige: Verkställande direktör Oscar Yngwe, tel. +467 616 34233, oscar.yngwe (at) anygraaf.se
• i Finland: Systemförsäljning Janne Ahramo, Anygraaf Oy, tel. +358 400 617 562, janne.ahramo(at)anygraaf.fi
Försäljningschef Matti Natunen, Anygraaf Oy, tel. +358 500 202 278, matti.natunen(at)anygraaf.fi